Розробник: 4A Games
Видавець на території СНД: Акела
Видавець у світі: THQ
Жанр: FPS
Системні вимоги: Pentium DC E5200/Athlon II X2 215, GeForce GTX260/ATI Radeon HD4890, 2GB RAM, 9GB HDD
Рекомендовані системні вимоги: Core 2 Duo E8400/Phenom II X2 550, GeForce GTX 470/ATI Radeon HD5850, 4GB RAM, 9GB HDD
Офіційний сайт: http://www.4a-games.com/

Трохи про проект

Метро 2033 чекали абсолютно всі геймери з СНД. Але що ми зрештою отримали? Цілком не оптимізований, сирий і не цікавий проект?
Щодо першого, можу сказати, що це не зовсім так. Ця гра навіть трохи схожа на великий і жахливий Crysis, але, звичайно ж, не сюжетом. “Метро 2033”, це гра, яка наскрізь просочена технологіями. І ні, це непогано, а навіть навпаки – добре! Але тільки якби їх було в міру. Однак ми з вами сьогодні зібралися не для того, щоб обговорювати графіку (про неї трохи нижче), насамперед ми розберемося з сюжетом, а точніше з його зав’язкою (ніяких спойлерів!).

Дядечку, а чому мене не видно?
ВДНГ. Можливо, її скоро не стане

Сюжет: Початок

Холодно… так що навіть скло протигазу запотіло… навколо мете сніг… практично нічого не видно… я стою серед своїх братів, друзів, які змогли вижити… одні з небагатьох… і все заради мене. .. заради того, щоб я зміг врятувати свою станцію і наше місто… Залишилося вже зовсім небагато! До телевежі рукою подати! Але крик когось із товаришів раптом привів мене до тями. Почалося… Я спробував пристрелити монстра, який нещадно намагався загризти мого товариша… але було вже пізно, мене різко піднесло і шпурнуло до перевернутої машини. Ноги заніміли, тіло просто не слухалося мене, такий жах… Зібравши всю волю в кулак я все ж таки став на ноги…

У такий важкий час, книги дуже доречні.

Що ми маємо в сюжеті та атмосфері?

Отже, перед нами постапокаліптична Москва. Все починається з того, що ви опиняєтесь у московському метро з напарником. Вас навчають усім першим навичкам гри (клікни правим кліком, клікні лівим, одягни протигаз). В очі відразу ж впадає трохи кривувата анімація рухів персонажів. На превеликий жаль, це починає трохи дратувати вже десь до середини гри.
Локації та побут персонажів у грі опрацьовані досить добре, ми можемо спостерігати як виживають люди в екстремальній (м’яко кажучи) ситуації. Скажу вам прямо, після кількох хвилин знаходження віч-на-віч із підземними тунелями мене в прямому розумінні кидало в тремтіння! Такого зі мною не було з часів чудової F.E.A.R.! Гнітюча атмосфера пост-апокаліпсису так і тисне!

Проходь, чого дивишся?

Світ, у якому все загинуло. Світ, у якому люди повинні ховатися під землею… Та ще й жахливі тварюки, які не дають спокійно дожити залишкам цивілізації її останні, жалюгідні дні… Що тут скажеш? Тільки це: Це те, у що б я і хотів пограти ще з часів Fallout!
Але є у гри й зворотний бік медалі. Чесно, мене гнітить той факт, що гра дуже лінійна. Простіше сказати так: мене посадили на поїзд, він рушив, мені тільки початок подобається в ньому, приємна обслуговування, смачна їжа, зручні ліжка і тут раптом він різко прибув на кінцеву станцію і мене викинули на перон! Саме так можна описати всю лінійність даного проекту. Але це не означає, що він поганий! Просто мені дуже хотілося б пройтися по всіх “підземках”, і при цьому не мати жодної місії в кишені! Шкода, але розробники вирішили інакше … Можливо ми з вами побачимо якесь доповнення, хоча навряд це станеться.

І залишиться горіти тільки свічка

Продуктивність

Ось цей момент по-доброму варто було б виділити в окрему статтю. Що-що, а продуктивність будь-яких відеокарт у цій грі залишає бажати кращого. Деякі знайомі рапортували про те, що комфортно не пограєш навіть на AMD Radeon HD5850 при DirectX 11, а мій колега не зміг нормально грати на високих налаштуваннях з роздільною здатністю 1280х1024, зі згладжуванням 4х при DirectX 10 на GeForce GTX280.

Особисто я в момент релізу Метро 2033 запускав гру на відеокарті AMD Radeon HD4670, і можу сказати тільки це: середні налаштування і без згладжування при роздільній здатності 1024х768.

Ось так у результаті і виходить: двигун не особливо оптимізований, але гра цікава і затягує, з глибоким лором і приголомшливою амосферою. То що їй судилося долею?

IMHO

У цю гру потрібно зіграти кожному! І тут вам доведеться прийняти одну важливу деталь: у цьому проекті графіка не є важливою. Хоч розробники і ставлять її на одну з перших позицій – насправді вона не має особливої ваги.

Граючи в Metro 2033 я згадав ті часи, коли мені хотілося просто грати в ігри, не дивлячись на налаштування графіки, всякі там згладжування, та інше – мені просто хотілося грати.

Так, ці часи для багатьох канули в лету, але я сподіваюся, що гра, яку створили наші земляки, поверне все це нам! У ній є атмосфера, це не просто тривимірна графіка в моніторі, це життя Артема, яке вам хоч і не довго, але пропонують прожити!

Щодо популярного останнім часом порівняння зі Сталкером. Так, гра в якомусь сенсі трохи схожа на проект GSC Game World, проте сказати що вона “краще” останньої, або гірша – банально не можна. Вона атмосферно схожа і така сама “рідна” як Сталкер. Не більше того. Обидві ігри викликають незабутні емоції. В обидві варто зіграти.

Leave a Reply

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *