Зовсім недавно розробники емулятора RPCS3 повідомили, що їхнє творіння тепер повністю сумісне з легендарною серією ігор Gran Turismo. Ще до літа 2023 року п’ята частина японської гоночної франшизи мала серйозні проблеми в роботі, проте в червні вона отримала суттєвий прорив в емуляції на RPCS3.

Безумовно, наразі гра дуже вимоглива до апаратної частини вашого ПК (про що ми поговоримо докладніше трохи нижче), проте на відміну від минулого року, вильоти і більшість графічних помилок канули в Лету.

Вимоги до емуляція Gran Turismo 5

Для початку перевірте версію вашого емулятора: вона має бути не нижчою за RPCS3 v0.0.29 Alpha | master (основна гілка). За необхідності оновіть. Якщо ж ваша версія відчутно новіша, то цілком імовірно – деякі налаштування вам уже не знадобляться. Спробуйте зіграти в гру без додаткових змін. Може трапитися й так, що з наведеними нижче налаштуваннями, гра і зовсім відмовиться запускатися. У такому разі, повідомте нам про це в коментарях до цього запису, і ми постараємося якомога швидше скласти новий посібник.

Наразі в емуляції Gran Turismo 5 на RPCS3 спостерігаються деякі проблеми: починаючи з практично постійної компіляції шейдерів (перший раз на кожній карті), до менш рідкісних вильотів програми, вкрай високими вимогами до центрального процесора і, як наслідок, падінням FPS у графічно навантажених сценах.

Так само, не забувайте, що цей тайтл досі не отримав статусу “Іграбельно”. Тому ніхто не дає 100% гарантій, що Вам вдасться пройти гру до кінця не спіймавши при цьому який-небудь критичний баг.

Завантажити останню версію емулятора можна на офіційному сайті розробників.

Конфігурація RPSC3 для Gran Turismo 5

Запустіть емулятор і натисніть правою кнопкою миші по іконці “Gran Turismo 5”, після чого у випадаючому меню клацніть лівою кнопкою по пункту “Change/Create Custom Configuration”:

У цьому вікні (у кожній із продемонстрованих вкладок) виставляємо налаштування відповідно до обраних опцій і скріншотів, наведених нижче.

Конфігурація процесора (вкладка CPU)

НалаштуванняОпціяОпис
SPU block sizeMegaЗбільшує продуктивність, не шкодячи при цьому стабільності.

Тут ви так само можете погратися з параметром SPU Decoder (якщо вас не влаштовує продуктивність, або гра іноді вилітає), змінивши його на Recompiler (ASMJIT).

Конфігурація відеокарти (вкладка GPU)

НалаштуванняОпціяОпис
Resolution scale100Якщо виставити більше 100% – може призвести до збоїв гри.

Наразі підвищення роздільної здатності понад 100% призводить до істотного падіння продуктивності, а так само, до збоїв у роботі гри на більшості збірок ПК. Проте, якщо ви володієте продуктивними комплектуючими (Zen 4 / Alder Lake + RTX 3000 / RX 6000), ви можете спробувати збільшити цей параметр.

Додаткові налаштування (вкладка Advanced)

НалаштуванняОпціяОпис
Accurate RSX reservation accessOnЯкщо ваш процесор не підтримує розширення TSX (імовірно він не підтримує), обов’язково ввімкніть цю опцію!
RSX FIFO accuracyAtomicТрохи знижує продуктивність але при цьому значно підвищує стабільність гри.

Приховані налаштування (вкладка Debug)

За замовчуванням ця вкладка прихована в налаштуваннях емулятора, але це легко виправити: відкрийте провідник і зайдіть у папку RPCS3, далі в GuiConfigs і відкрийте файл CurrentSettings.ini, після чого знайдіть і змініть рядок showDebugTab=false на showDebugTab=true. Збережіть зміну, перезапустіть емулятор і знову відкрийте налаштування гри. Тепер вкладка Debug доступна для редагування.

НалаштуванняОпціяОпис
Disable ZCull occlusion queriesOnТрохи підвищує загальну продуктивність гри.

Тепер давайте перейдемо до отриманих результатів.

Результати налаштування RPSC3 для Gran Turismo 5

Уже вкотре на превеликий жаль повідомляю, що власникам старих процесорів (наприклад Ryzen 1000-2000 або Xeon E5-2600 v3/v4) з комфортом пограти в Gran Turismo 5 не вдасться.

На ПК з чіпом Ryzen 5 3600 і відеокартою RTX 3090 за всіх вищеописаних налаштувань виходить щось близько 17-60 FPS в особливо навантажених треках (нічні дороги, міста і так далі) і до 40-70 FPS на простих треках.

Але Ryzen 5 3600 це вже далеко не найпотужніший процесор. Під час емуляції Gran Turismo 5 на чіпі Core i5-12400F з’ясувалося, що цей CPU видає щось близько 24-70 FPS у графічно навантажених треках і понад 50-80 на простих картах, що значно комфортніше, а отже, його можна вважати відправною точкою в емуляції Gran Turismo 5.

Нижче наведено скріншоти зняті на процесорі AMD Ryzen 5 3600 і відеокарті RTX 3090:

Безумовно, емуляція Gran Turismo 5 не ідеальна: місцями трапляються проблеми з візуальними ефектами та істотне падіння FPS на відносно слабких процесорах. Проте, за кілька годин гра жодного разу не вилетіла і працювала вкрай стабільно.

Тепер кілька слів про необхідне залізо на поточній версії емулятора RPCS3 v0.0.29+. Згідно з нашими вимірами, більш-менш адекватно Gran Turismo 5 емулюється починаючи з 6-ядерних чіпів покоління AMD Zen 3 / Intel Rocket Lake (це дійсно необхідне залізо) і відеокарт AMD Radeon RX 400 / NVIDIA GeForce GTX 1000, а для комфортного геймплея при стабільних “скрізь і всюди” 60 FPS вам буде потрібен високочастотний 6-ядерний (краще 8-ядерний) чіп Alder Lake (Core 12-13-14 покоління) або Zen 4 (Ryzen 7000). В іншому, істотних проблем із продуктивністю уникнути буде вкрай складно.

Тестуйте вищенаведені налаштування й описуйте отримані результати в коментарях, а також ставте запитання, які вас цікавлять.

Leave a Reply

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *