У цьому матеріалі ми проведемо дослідження продуктивності бюджетних (а місцями навіть надбюджетних) процесорів у нестаріючій екшен-РПГ The Witcher 3: Wild Hunt (Відьмак 3: Дикий Гін).

Відьмак 3 – одна з найцікавіших, найзахопливіших і найзапам’ятовуючих ігор минулого десятиліття.

Графічні налаштування гри “The Witcher 3: Wild Hunt”:

Щоб тестовані чіпи не впиралися у відеокарту, дослідження продуктивності процесорів проводили з роздільною здатністю 1280×720.

Для тестування процесорів у грі The Witcher 3: Wild Hunt було використано чотири варіанти графічних налаштувань.

“Ultra High”, або ж “Позамежне” для процесорів, які виявилися в змозі переступити межу в 45 FPS за цих налаштувань графіки, працюючи або в номінальному режимі, або в розгоні:

  • Версія гри 1.32.
  • DirectX 11.
  • Постобробка:
    • Розмиття під час руху – вимкнено;
    • Розмиття – вимкнено;
    • Згладжування – увімкнено;
    • Світіння – увімкнено;
    • Підвищена чіткість – низька;
    • Розсіяне затінення – HBAO+;
    • Глибину зображення ввімкнено;
    • Хроматична аберація – вимкнена;
    • Віньєтування – вимкнено;
    • Світлові шахти – увімкнено.
  • Загальне:
    • NVIDIA HairWorks – увімкнено;

    • NVIDIA HairWorks AA – 8;

    • NVIDIA HairWorks – високо;
    • Кількість персонажів на екрані – позамежна;
    • Якість тіней – позамежна;
    • Якість рельєфу – позамежна;
    • Якість води – позамежна;
    • Кількість трави – позамежна;
    • Якість текстур – позамежна;
    • Дальність видимості рослинності – позамежна;
    • Якість деталізації – позамежна.

“High”, або ж “Високо” для процесорів, які виявилися в змозі переступити межу в 45 FPS за цих налаштувань графіки, працюючи або в номінальному режимі, або в розгоні:

  • Версія гри 1.32;
  • DirectX 11;
  • Постобробка:
    • Розмиття під час руху – вимкнено;
    • Розмиття – вимкнено;
    • Згладжування – увімкнено;
    • Світіння – увімкнено;
    • Підвищена чіткість – низька;
    • Розсіяне затінення – HBAO+;
    • Глибина зображення – увімкнена;
    • Хроматична аберація – вимкнена;
    • Віньєтування – вимкнено;
    • Світлові шахти – увімкнено.
  • Общее:
    • NVIDIA HairWorks – Геральт;
    • NVIDIA HairWorks AA – 4;
    • NVIDIA HairWorks – висока якість;
    • Кількість персонажів на екрані – висока;
    • Якість тіней – висока;
    • Якість рельєфу – висока;
    • Якість води – високе;
    • Кількість трави – висока;
    • Якість текстур – висока;
    • Дальність видимості рослинності – висока;
    • Якість деталізації – висока.

“Medium”, або ж “Середні” для процесорів, які виявилися в змозі переступити рубіж у 45 FPS за цих налаштувань графіки, працюючи або в номінальному режимі, або в розгоні:

  • Версія гри 1.32;
  • DirectX 11;
  • Постобробка:
    • Розмиття під час руху – вимкнено;
    • Розмиття – вимкнено;
    • Згладжування – увімкнено;
    • Світіння – увімкнено;
    • Підвищена чіткість – низька;
    • Розсіяне затінення – SSAO;
    • Глибина зображення- вимкнено;
    • Хроматична аберація – вимкнена;
    • Віньєтування – вимкнено;
    • Світлові шахти – вимкнено.
  • Загальне:
    • NVIDIA HairWorks – вимкнено;
    • NVIDIA HairWorks AA – 0;
    • NVIDIA HairWorks – низька;
    • Кількість персонажів на екрані – середня;
    • Якість тіней – середня;
    • Якість рельєфу – середня;
    • Якість води – середня;
    • Кількість трави – середня;
    • Якість текстур – середня;
    • Дальність видимості рослинності – середня;
    • Якість деталізації – середня.

А також “Low”, або “Низькі” для всіх інших процесорів, які опинилися в змозі переступити межу в 30 FPS за цих налаштувань графіки, працюючи або в номінальному режимі, або в розгоні:

  • Версія гри 1.32;
  • DirectX 11;
  • Постобробка:
    • Розмиття під час руху – вимкнено;
    • Розмиття – вимкнено;
    • Згладжування – увімкнено;
    • Світіння – вимкнене;
    • Підвищена чіткість – вимкнено;
    • Розсіяне затінення – вимкнене;
    • Глибина кадру – вимкнено;
    • Хроматична аберація – вимкнена;
    • Віньєтування – вимкнено;
    • Світлові шахти – вимкнено.
  • Общее:
    • NVIDIA HairWorks – вимкнено;
    • NVIDIA HairWorks AA – 0;
    • NVIDIA HairWorks – низька;
    • Кількість персонажів на екрані – низька;
    • Якість тіней – низька;
    • Якість рельєфу – низька;
    • Якість води – низька;
    • Кількість трави – низька;
    • Якість текстур – низька;
    • Дальність видимості рослинності – низька;
    • Якість деталізації – низька.

Дослідження продуктивності процесорів проводилося в доповненні “Кров і Вино”. Як тестову локацію було обрано місто Боклер, відрізок від “Кравецької майстерні” до “Воріт Вранішнього Сонця”.

Під час встановлення кожного нового процесора робили “холосту” (розігрівальну) пробіжку тестовим відрізком і тільки після цього проводили шість вимірів продуктивності. Потім з отриманих показників вираховувався середній результат і записувався в підсумковий графік, який ви побачите трохи нижче.

Тестовий стенд:

  • Процесори IntelCore i3-3220, Core i5-2500K, Core 2 Quad Q8200, Xeon E5440, Xeon X3450, Xeon X3470, Xeon X5550, Xeon X5570, Xeon X5660, Xeon W3520, Xeon W3565, Xeon E5-2620, Xeon E5-2643, Xeon E5-2620 v3;
  • Процесори AMD – Athlon II X3 450, Phenom II X4 955, FX-8350 (з якого, методом відключення ядер вийшли FX-6350 и FX-4350);
  • Охолодження процесорів — Cooler Master Hyper 212 Black Edition (RR-212S-20PK-R1);
  • Оперативна пам’ять для LGA 1155/1156 – 2 планки по 8 ГБ HyperX Genesis Na’Vi Edition (KHX16C9C2K2/8) загальним об’ємом у 16 ГБ;
  • Оперативна пам’ять для LGA 1366 – 2 планки по 8 ГБ HyperX Genesis Na’Vi Edition (KHX16C9C2K2/8) загальним об’ємом у 16 ГБ;
  • Оперативна пам’ять для LGA 2011 – 3 планки по 8ГБ Micron MT36JSF1G72PZ-1G4M1HF загальним обсягом у 16ГБ;
  • Оперативна пам’ять для LGA 2011 v3 – 4 планки по 4ГБ G.SKILL DDR4@1866МГц F4-2400C15S-4GNT загальним об’ємом у 16ГБ;
  • Оперативна пам’ять для AM3+ – 2 планки по 8ГБ HyperX Genesis Na’Vi Edition (KHX16C9C2K2/8) загальним обсягом у 16ГБ;
  • Материнська плата LGA 1156 — DELL OptiPlex 980 (0D441T, mod-BIOS);
  • Материнська плата LGA 1155 — Gigabyte GA-Z68P-DS3 (rev. 2.0);
  • Материнська плата LGA 1366 — DELL T3500 (09KPNV);
  • Материнська плата LGA 2011 — DELL T3610 (09M8Y8);
  • Материнська плата LGA 2011 v3 — Kllisre X99-D8 (AD12) з модифікованим BIOS (Unlock Turbo Boost, а також розблоковано можливість керування таймінгами);
  • Материнська плата AM3+ — ASUS M5A97 LE R2.0;
  • Відеокарта — KFA2 GeForce RTX 2060 SUPER 8ГБ (~1950/14000МГц, Power Limit 112%);
  • Твердотільний накопичувач — KINGSTON SUV400S37240G 240,0 GB (Windows 10/Ігри);
  • Блок живлення — Chieftec GPS-1250C.

Програмне забезпечення:

  • Операційна система: Windows 10 x64 з останніми оновленнями на лютий 2021 року;
  • Драйвери відеокарти: NVIDIA GeForce 461.40 WHQL;
  • Додаткове ПЗ для виміру FPS: MSI Afterburner 4.6.2.

Частоти тестованих процесорів під час дослідження продуктивності в грі “The Witcher 3: Wild Hunt”:

  • Процессори Intel:
    • Core 2 Quad Q8200@2333МГц, DDR2@800МГц;

    • Core 2 Quad Q8200@3006МГц, DDR2@862МГц (CPU Core voltage – 1.375v, FSB voltage – 1.350v, DDR2 voltage 2.100v (у нашому випадку пам’ять вкрай невдала: в ідеалі, типова напруга для розгону DDR2 без радіаторів не повинна перевищувати 2.000v));

    • Core i3-3220@3300МГц, DDR3@1333МГц;

    • Core i3-3220@3432МГц, DDR3@1872МГц (DDR3 voltage – 1.600v);

    • Core i5-2500K@3400МГц, DDR3@1333МГц;

    • Core i5-2500K@4714МГц, DDR3@1912МГц (CPU Core voltage – 1.452v, QPI/Vtt voltage – 1.250v, CPU PLL voltage – 1.800, DDR3 voltage 1.680v);

    • Xeon E5440@2830МГц, DDR2@800МГц;

    • Xeon E5440@3422МГц, DDR2@802МГц (CPU Core voltage – 1.400v, FSB voltage – 1.450v, DDR2 voltage 2.100v);
    • Xeon X3450@2800МГц, DDR3@1333МГц;
    • Xeon X3470@3200МГц, DDR3@1333МГц;
    • Xeon X5550@2933МГц, DDR3@1333МГц;
    • Xeon X5570@3200МГц, DDR3@1333МГц;
    • Xeon X5660@3066МГц, DDR3@1333МГц;
    • Xeon W3520@2800МГц, DDR3@1066МГц;
    • Xeon W3565@3333МГц, DDR3@1066МГц;
    • Xeon E5-2620@2300МГц, DDR3@1333МГц;
    • Xeon E5-2643@3400МГц, DDR3@1333МГц;
    • Xeon E5-2620 v3@3200МГц, DDR4@1866МГц.
  • Процесори AMD:
    • Athlon II X3 450@3200МГц, CPU-NB@2000МГц, DDR3@1333МГц;

    • Athlon II X3 450@4013МГц, CPU-NB@2508МГц, DDR3@1672МГц (CPU Core voltage – 1.570v, CPU-NB voltage – 1.250v, DDR3 voltage – 1.600v);

    • Phenom II X4 955@3200МГц, CPU-NB@2000МГц, DDR3@1333МГц;

    • Phenom II X4 955@4138МГц, CPU-NB@2508МГц, DDR3@1672МГц (CPU Core voltage – 1.560v, CPU-NB voltage – 1.350v, DDR3 voltage – 1.600v);

    • FX-4350@4200МГц, CPU-NB@2200МГц, DDR3@1866МГц;

    • FX-4350@4731МГц, CPU-NB@2628МГц, DDR3@2102МГц (CPU Core voltage – 1.456v, CPU-NB voltage – 1.350v, DDR3 voltage – 1.680v);

    • FX-6350@4200МГц, CPU-NB@2200МГц, DDR3@1866МГц;

    • FX-6350@4564МГц, CPU-NB@2608МГц, DDR3@2086МГц (CPU Core voltage – 1.440v, CPU-NB voltage – 1.350v, DDR3 voltage – 1.660v);

    • FX-8350@4200МГц, CPU-NB@2200МГц, DDR3@1866МГц;

    • FX-8350@4419МГц, CPU-NB@2600МГц, DDR3@2070МГц (CPU Core voltage – 1.392v, CPU-NB voltage – 1.350vDDR3 voltage – 1.660v).

Окремо хотілося б зазначити, що процесори FX-6350 і FX-4350 вийшли методом відключення двох і чотирьох ядер у чіпа FX-8350 відповідно. Проте, з огляду на походження цих CPU (компанія AMD виробляє FX-6350 і FX-4350 практично точно таким самим методом – деактивацією ядер у повноцінного 8-ядерного кристала FX-8350 у мікрокоді чіпа), це цілком допустиме спрощення дослідження, і, що найголовніше, істотна економія на парку необхідних комплектуючих.

Про решту випробовуваних детальніше ви зможете дізнатися з наших повноцінних матеріалів, або зазирнувши до розділу блогів, куди потрапляють невеликі нотатки.

Крім цього, слід пояснити, з якої причини деякі процесори були протестовані лише на номінальних частотах:

На жаль, на даний момент у лабораторії немає достатньої кількості відповідних оверклокерських материнських плат. Наприклад, наявні плати під роз’єми LGA 2011, LGA 2011 v3 і LGA 1366 не мають вбудованих функцій розгону CPU, а наша остання оверклокерська материнка під LGA 1156 наказала довго жити. Тому, на її місце прийшла брендова плата DELL, яка, так само як і її старші сестри не має відповідних налаштувань для розгону процесорів.

Тестування 16 бюджетних процесорів у грі The Witcher 3: Wild Hunt:

Гра добре оптимізована під 8-потокові CPU, тому чіпам з кількістю потоків менше 8 доводиться непереливки. Особливо сильно, це помітно на показниках рідкісних подій, який на 4-потокових процесорах місцями виглядає вкрай непоказно. Крім цього, частота кадрів у The Witcher 3 доволі гостро реагує на швидкість контролера пам’яті й ОЗП, а також на підтримку процесора актуальних на момент 2015 року технологій. Таким чином, хоч представники сімейства Nehalem (LGA 1366) і показують вельми непогані результати, конкурувати з чіпами, що володіють сучаснішими інструкціями і швидкісними контролерами пам’яті, у них зовсім не виходить.

Але про все по порядку.

Тестування при ультра налаштуваннях якості графіки:

На ультра налаштуваннях якості графіки з третьою частиною пригод Геральта з Рівії зможе впоратися процесор рівня Core i3-3220 і вище.

Чіп Phenom II X4 955 потрапив у цю групу CPU лише з тієї причини, що його розігнана версія змогла продемонструвати вельми непоганий результат на рівні 52 кадрів за секунду. Втім, варто зауважити, що навіть на частоті в 4138МГц, “Феному” не вдалося показати дійсно стабільний FPS. У густо населеній локації рідкісні події (мінімальний FPS 1%) на старому чотириядернику нерідко опускалися нижче 35 кадрів утворюючи неприємні фризи.

Про всяк випадок повторюся – гру встановлено на SSD.

Схожу картину продемонстрували чіпи Core i3-3220 і FX-4350. Причому як у номіналі, так і в розгоні. Проте, загалом, особливо якщо ви невимогливий геймер – на цих процесорах цілком можливо комфортно грати.

Лідером за продуктивністю при ультра налаштуваннях став 6-ядерний, 12-потоковий чіп Intel Xeon E5-2620 v3, далі, з досить-таки серйозним відривом за показником рідкісних подій йде розігнаний до 4700МГц Core i5-2500K і замикає трійку лідерів форсований до 4434МГц процесор AMD FX-8350. На першому і третьому CPU гра йде просто ідеально: Геймплей на E5-2620 v3 і FX-8350 максимально плавний і комфортний. Core i5-2500K, зі свого боку, місцями трохи просідає за показником рідкісних подій на тлі своїх багатоядерних опонентів, але ігровий процес від цього практично не страждає.

Практично всі представники платформи LGA 1366, зокрема і 6-ядерний, 12-потоковий чіп Xeon X5660, показали схожі результати. На жаль, ігровий рушій REDengine не здатний завантажити 12 потоків. Таким чином, застарілі низькочастотні багатопотокові чіпи страждають від цього досить відчутно.

Однак, не можна не відзначити, що навіть найпростіший представник LGA 1366 Xeon W3520 зміг подолати позначку в 45 FPS. Це просто відмінний результат для CPU вартістю не більше 1 долара!

Окремо хотілося б відзначити приголомшливий результат одного з наймолодших шестиядерників платформи LGA 2011. Чіп Xeon E5-2620 v1 показав упевнений середній FPS на рівні 61 і не просів нижче 44 FPS за рідкісними подіями. Але ж його частота становить усього 2300МГц!

Фактично, ті ж висновки стосуються і шестиядерного представника від компанії AMD. Чіп FX-6350 навіть на своїй номінальній частоті в 4200МГц показав чудовий результат у 74 FPS, а після розгону до 4564МГц, і зовсім, зміг обійти 8-ядерного побратима за архітектурою FX-8350, що функціонує на номінальних частотах.

Тестування за високих налаштувань якості графіки:

За винятком злегка збільшеного FPS на всіх процесорах, фактично, підсумки по дослідженню продуктивності представлених CPU при високих налаштуваннях графіки можна порівняти з ними при ультра пресеті. Тому тут обговорювати практично нічого.

Тестування за середніх налаштувань якості графіки:

До цієї групи потрапили чіпи, які виявилися не в змозі подолати бар’єр у 45 кадрів на більш високих графічних налаштуваннях. Втім, якщо поглянути на графіки, стає очевидно, що деякі процесори навіть на середніх налаштуваннях не здатні забезпечити комфортний FPS у The Witcher 3.

Відносно непогану продуктивність демонструють Intel Xeon E5440 розігнаний до 3422МГц, AMD Athlon II X3 форсований до 4013МГц, стоковий E5440 і Core 2 Quad Q8200@3006МГц. Втім, жоден із цих CPU не позбавлений неприємних фризів.

Старенькому триядернику AMD особливо важко дається Відьмак 3. Нехай він і показує непоганий середній FPS, але ось показник рідкісних подій не дає комфортно грати на цьому процесорі навіть у розгоні. У всякому разі, це судження стосується густо-населених локацій. У лісах, полях і серед гірської місцевості ситуація набагато краща.

На низьких налаштуваннях якості графіки ситуація особливо не змінюється. FPS підріс на всіх протестованих CPU, але переважній більшості процесорів це не особливо допомогло.

Дякуємо за увагу і до нових матеріалів!

Leave a Reply

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *