Якщо перша частина серії ігор Uncharted від Naughty Dog була скоріше пробою пера в новому для студії жанрі, то Uncharted 2 – це серйозна робота над помилками та вдосконалення гри за всіма наявними напрямами: арт-дизайн, графіка, звуки, режисура, постановка кадру і сценарій.
У минулому блозі ми розповідали як налаштувати перший Uncharted для більш-менш адекватної продуктивності в емуляторі RPCS3, а в даному матеріалі, ми розповімо яким чином змусити Uncharted 2: Among Thieves демонструвати мінімально-комфортний показник кадрової частоти. І повірте, тут є про що розповісти. Але почнемо з класичної передмови:
Перше і найважливіше – перевірте версію вашого емулятора: вона має бути не нижчою за RPCS3 v0.0.29 Alpha | master (основна гілка). За необхідності оновіть. Якщо ж ваша версія відчутно новіша, цілком імовірно, що деякі налаштування вам вже не знадобляться. Спробуйте зіграти в гру без додаткових змін. Може трапитися й так, що з наведеними нижче налаштуваннями, гра і зовсім відмовиться запускатися. У такому разі, повідомте нам про це в коментарях до цього запису, і ми постараємося якомога швидше скласти новий посібник.
Ну і друге: наразі в роботі проєкту Uncharted 2: Among Thieves на емуляторі RPCS3 спостерігаються деякі проблеми: починаючи від рідкісних візуальних артефактів під час колізії камери з об’єктами, до менш рідкісних вильотів програми та критичних багів, а також істотних падінь FPS у графічно (по суті геометрично) навантажених сценах.
Так само, не забувайте, що цей тайтл досі не отримав статусу “Іграбельно”. Тому ніхто не дає 100% гарантій, що Вам вдасться пройти гру до кінця не спіймавши при цьому який-небудь критичний баг.
Конфігурація RPSC3 для Uncharted 2: Among Thieves
Для початку, запустіть емулятор і натисніть правою кнопкою миші на іконку “Uncharted 2: Among Thieves”, після чого у випадаючому меню клацніть лівою кнопкою на пункт “Manage Game Patches”:
Тут вам необхідно активувати цілих дев’ять патчів:
По суті, основні з них це:
- Disable SPU Post-processing;
- Disable Mesh Trimming;
- Enable GPU Lighting;
- Disable Motion Blur.
Ці патчі істотно збільшують FPS, а також знижують кількість графічних артефактів.
Опціонально ви так само можете відключити вступний відеоролик (Skip Intro), який за замовчуванням не можна пропустити.
Загалом, можна обмежитися і цими п’ятьма пунктами, проте, ми б рекомендували активувати всі патчі, які представлені на скріншоті вище.
Далі натискаємо на “Apply”, потім “Save” і знову натискаємо правою кнопкою миші на іконку “Uncharted 2: Among Thieves”, після чого у випадаючому меню натискаємо на “Change Custom Configuration”:
У цьому вікні виставляємо налаштування згідно з обраними опціями і скріншотами, наведеними нижче.
Конфігурація відеокарти (GPU)
Налаштування | Опція | Опис |
---|---|---|
Anisotropic filter | Auto | Використовуйте тільки значення Auto, оскільки будь-яка зміна цього налаштування призведе до появи графічних артефактів! |
Resolution scale threshold | 160 x 160 | Тільки з цією опцією можна підвищити внутрішню роздільну здатність рендера вище 720p. |
Write color buffers | On | Виправляє засвітки під час колізії камери з об’єктами. |
Multithreaded RSX | On | Істотно підвищує продуктивність гри. |
Asynchronous texture streaming | On | Якщо у вас відносно потужний GPU (RX 470+ / GTX 1060+), увімкнення цієї опції підвищить продуктивність. |
Додаткові налаштування (Advanced)
Налаштування | Опція | Опис |
---|---|---|
Accurate RSX reservation access | On | Якщо ваш процесор не підтримує набір інструкцій TSX (а таких більшість, оскільки сама Intel по суті забила на свою технологію), то вам необхідно активувати цю опцію. |
Read depth buffers | On | Додатково усуває засвітки. Активується тільки в разі використання Async Texture Streaming. |
RSX FIFO accuracy | Atomic | Істотно підвищує стабільність гри. |
Тепер давайте перейдемо до отриманих результатів. А як ми вже писали на початку цього блогу: поговорити тут є про що.
На превеликий жаль, власникам старих процесорів (наприклад на Ryzen 1000 або Xeon E5-2600v3) з комфортом пограти в Uncharted 2: Among Thieves не вдасться. На моєму особистому ПК з чіпом Ryzen 5 3600 і відеокартою RTX 3090 за всіх вищеописаних налаштувань виходить щось близько 16 в особливо важко-навантажених сценах і до 30 FPS у закритих приміщеннях, а також простих локаціях.
Тут, напевно, слід дещо конкретизувати: до наших втручань у налаштування, Uncharted 2: Among Thieves видавав 2-7 кадрів на секунду.
Нескладно здогадатися, що 16-30 FPS це не те, чого більшість геймерів бажає бачити, граючи у відносно динамічний шутер від третьої особи. Проте, смію вас запевнити, що подібне число кадрів за секунду для цієї гри – якраз на межі комфорту. Плюс, якщо ваш системний блок оснащений чіпом Core 12-13 покоління, або Ryzen 7000, то проблеми низького FPS вас практично не торкнуться. Навіть Core i5-12400F який є в нашій лабораторії видає 25-30 кадрів за секунду.
Нижче наведено скріншоти зняті на процесорі AMD Ryzen 5 3600 і відеокарті RTX 3090:
Як підсумок, витративши на Uncharted 2: Among Thieves більше чотирьох годин, ми з’ясували, що емуляція не ідеальна: місцями трапляються помітні графічні артефакти, проблеми з освітленням, мерехтіння текстур і так далі. Так само, варто відзначити, що гра кілька разів вилетіла, однак при повторному запуску ігровий процес тривав без будь-яких проблем.
Тепер пару слів про необхідне залізо на поточній версії емулятора RPCS3 v0.0.29+. Згідно з нашими вимірами, більш-менш адекватно Uncharted 2: Among Thieves емулюється починаючи з 6-ядерних чіпів покоління AMD Zen 2-3 / Intel Skylake / Rocket Lake і відеокарт AMD Radeon RX 400 / NVIDIA GeForce GTX 1000, а для комфортного проходження в стабільних 30 кадрах вам буде потрібен високочастотний 6-ядерний (краще 8-ядерний) чіп Alder Lake (Core 12-13) або Zen 4 (Ryzen 7000). В іншому, істотних проблем з продуктивністю уникнути буде вкрай складно.
Тестуйте вищенаведені налаштування й описуйте отримані результати в коментарях, а також ставте запитання, які вас цікавлять.